Hoe schrijft u het ook alweer? En heeft u het wel goed geschreven? Komt uw boodschap goed over?
Voordat u uw tekst uitstuurt is het misschien goed om te kijken of regelmatig voorkomende foutjes niet in úw tekst staan.
Hieronder staat een handig overzicht met taaltips. 

Schrijf het niet zoWaarom?Maar zo:
1. Als en dan
Hier heeft u meer aan als aan dat andere product.
Bij een vergelijking (groter, meer, beter) gebruikt u 'dan'.
Ezelsbruggetje: is het gelijk dan is het als;
is het ongelijk dan is het dan.
(Dat klopt meestal wel, maar dit ezelsbruggetje kan leiden tot fouten als
'Suriname is vier keer zo groot dan Nederland',
omdat het daar om een ongelijkheid gaat.)
Hier heeft u meer aan dan aan dat andere product.
Bij een vergelijking met gelijkheid (net zo) gebruikt u 'als'.→Dit product is net zo goedkoop als product X.
2. Bekend/Bekent/Betekent
Dat is bekent bij ons.
Bekent met een t wordt gebruikt bij ‘Vrouw bekent 12 moorden'. Dat is bekend bij ons.
De klant betekend veel voor ons.Onvoltooid tegenwoordige tijd: De klant betekent veel voor ons.
3. Contact formulierDit is een aaneengeschreven woord:Contactformulier
4. Hun en hen
Hun gebruiken ons product…
Onjuist om ‘Hun’ als onderwerp te gebruiken;
gebruik in dat geval 'ze' of 'zij'.
Hun wordt gebruikt als bezittelijk voornaamwoord, bijvoorbeeld: hun mooie auto heeft pech.

Hen wordt altijd gebruikt na een voorzetsel, bijvoorbeeld:
We hebben het aan hen verteld.
Zal ik voor hen een goed glas wijn inschenken?
We gingen naast hen zitten.

Kan hun vervangen worden door een voorzetsel + hen? (Bijvoorbeeld: ik geef het nummer van de ANWB aan hen)? Dan mag hun als bezittelijk voornaamwoord gebruikt worden: ik geef hun het nummer van de ANWB.
Zij gebruiken ons product…
Hier wordt 'hun' wel correct gebruikt (als bezittelijk voornaamwoord). →Dit is hun beste product ooit.
5. Is of eens
Daar moet u is naar kijken.

Luister is naar.
‘Is' is hier spreektaal: zegt men eens snel
dan klinkt het als is, maar men schrijft 'eens'.
Daar moet u eens naar kijken.

Luister eens naar.
6. Jou en jouw
Jou website ziet er goed uit.

‘Jou' is onjuist: het is die website van jou = bezittelijk,
dus staat er een 'w' achter jou: →
Jouw website ziet er goed uit.
Ik zei het nog tegen jouw.Onjuist, want niet bezittelijk.
Hier laten we de 'w' weg:
Ik zei het nog tegen jou (je).
7. Me, mijn, m'n, men
Me moeder zegt altijd…
‘Me' is hier onjuist: we zeggen ook niet 'mij moeder'.Mijn (m'n) moeder zegt altijd…
Ik zet het op men webside.‘Men' is onjuist. Het is 'mijn website' (want: van mij = bezittelijk).Ik zet het op mijn (m'n) website.
Hier wordt 'men' correct gebruikt als in 'iedereen/in het algemeen'→Men (iedereen) zegt ook wel
8. Meld, melden
Meldt u nu aan!
Gebiedende wijs is zonder t achter het werkwoord.
Tip: verplaats 'meld' in gedachten door 'loop'.
Meld u nu aan.
9. U en uw
Voor al u klussen.
Voor die klussen van u = bezittelijk,
en dan wordt u 'uw':
Voor al uw klussen.
Hier wordt 'u' correct gebruikt. →Kan ik die klus voor u doen?
10. Welke
De voorwaarden welke u kunt lezen…

De diensten welke u kunt gebruiken zijn…
Te pompeus en overdreven netjes. Maak er gewoon 'die' van:De voorwaarden die u kunt lezen…

De diensten die u kunt gebruiken zijn…
11. Wil of wilt
Ons bedrijf wilt…
Juist zijn: ik wil, je wilt, wil je, je wil (informeel), u wilt, u wil.
De vorm wilt past alleen bij jij/je
en bij u: 'Jij wilt vast nog wel wat', 'alles wat je wilt',
'U wilt toch ook een gebakje?'
Tip: denk voor 'ons bedrijf' gewoon 'het' of 'hij'.
Ons bedrijf wil
Bronnen: taaladvies.net, onzetaal.nl

Wat een kort overzicht?   

Dat klopt: dit overzicht bevat een fractie van zaken die fout kunnen gaan in teksten. Er is inderdaad veel meer.
Onterecht geplaatste spaties (de ‘Engelse ziekte’), een d of een t, of een apostrof die daar staat waar hij niet hoort.
Iedere dag gaat er documentatie ‘de deur uit’ – of gaat er een website live – vol incorrectheden.
En onduidelijke teksten zorgen voor afhakende lezers.

Laat uw teksten nalezen door Iktikhet

Uw teksten door Iktikhet laten proeflezen, corrigeren of uit laten werken kan een hoop ‘schade’ voorkomen en schept bovendien duidelijkheid.
Heeft u toegang tot een cms? Dan kan Iktikhet de teksten ook direct voor u invoeren. 

Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Iktikhet. Vragen zijn ook welkom in het reactieveld hieronder.